Dlaczego Google nie pokazuje lepszych wyników

14,1% wszystkich wyszukiwań dotyczy pytań
17 maja, 2021
Jak pisać treści, które konwertują
28 grudnia, 2021

Google to ALGORYTM. To nie jest jakaś magiczna sztuczna inteligencja. W 2021 roku nadal jest cholernie prosty.
Został stworzony przez ludzi, aby dać oczekiwane rezultaty i dobrze znają intencje w dzisiejszych czasach.
Jeśli szukam najlepszego produktu np. koszyka na prezenty, nie obchodzi mnie, jaki jest najlepszy koszyk. Chcę to kupić i kupuję to tutaj.

Nie ma znaczenia, że ​​algorytm został stworzony przez ludzi. To bardzo trudny problem do rozwiązania.

Są dobrzy w rozpoznawaniu intencji, ale to nie znaczy, że zapewnią doskonałe wyniki dla wszystkich, którzy wyszukują. Problem polega na tym, że postrzegasz google jako znacznie mądrzejszy niż jest, a to powstrzymuje cię od tworzenia treści, które mają rangę. Są o wiele bardziej podstawowe niż myślisz. Nadal potrzebujesz wielu podstawowych słów kluczowych, h2, h3, wewnętrznych linków z dokładnymi anchorami w treści, aby pozycjonować. Spróbuj stworzyć super zaawansowaną treść, a zobaczysz, że zostanie pokonany przez gówniany artykuł napisany przez indyjskiego pisarza, który używa właściwych słów kluczowych, właściwych odmian tych słów kluczowych i spamerskich h2.

Jeśli chcesz uzyskać ranking „najlepszego koszyka na prezenty”, nie zrobisz tego, pisząc niesamowity artykuł pełen technicznego języka.

Google po prostu NIE zrozumie Twojego artykułu, chyba że podasz to:

pudełka na prezenty, opakowanie na prezenty, kosze prezentowe, kosz na prezenty, opakowania tekturowe na wino, kosze na prezent, kartony na wino, opakowania kartonowe na butelki, opakowanie z okienkiem, świąteczne opakowanie na wino, opakowania kartonowe na prezenty

Jeśli nie masz tego wystarczająco dużo, Google nie zrozumie, że twój artykuł jest świetny i idealny dla osoby szukającej kosza z tektury.

To, co algorytmy rozumieją od zawsze, to:

najlepszy koszyk jest taki sam jak najlepszy kosz z prezentem, recenzje prezentów, najlepsze kosze na prezent, 10 najlepszych prezentów, 5 najlepszych koszy upominkowych.

To właśnie rozumiemy przez „grupy tematyczne”.

Nie oznacza to, że zrozumie złożony związek między zdaniami a akapitami. Nie zrozumie takich rzeczy jak

„Moja sąsiadka miała dużego grubego kota, który uwielbia jeść tosty, dlatego pomogłem jej, opowiadając jej o recenzji 10 najlepszych tosterów”
„Najlepsze tostery na rynku są tworzone przez inżynierów, którzy kształcili się w najlepszych szkołach, takich jak MIT, gdzie uczą, jak przeglądać tostery, i pomagają wybrać tostery, które są dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb z listy 10 najlepszych tosterów”
„W tym przeglądzie przyjrzymy się 10 najlepszym tosterom, które można dziś kupić. Istnieje wielu producentów tosterów, takich jak Philips, Dualit i Russell Hobbs. Wiele z tych marek tosterów istnieje od dziesięcioleci, z kilkoma z nich to nowicjusze w branży opiekania. Podstawowy toster nie zmienił się zbytnio w ciągu ostatnich 30 lat, ale zmieniła się cena.”.

Nie będzie miał pojęcia, o co chodzi. Sprawdza tylko słowa kluczowe. Pomyśli, że pierwszy jest bardziej o tosterach, ponieważ wspominasz jedzenie, tosty, tostery, top 10, recenzję, z czymś o sąsiadach i kotach.
Druga będzie myśleć o najlepszych tosterach, nauczaniu, edukacji, recenzjach tosterów, wyborze tosterów i listach najlepszych tosterów.
Trzecia będzie myśleć o recenzjach tosterów, kupowaniu tosterów, producentach tosterów, markach tosterów, branży tostowania, podstawowych tosterach, cenach, wysokiej jakości tosterach, tanich tosterach, tosterach dostępnych online, tosterach na głównej ulicy.

To WSZYSTKO, co Google robi podczas analizowania tekstu.

Ma podstawową zdolność rozumienia istotności słowa i tematu/przedmiotu, ale niewystarczającą, aby uzyskać sensowne zrozumienie jednego artykułu w porównaniu z drugim. Nie na długo.

Robienie tego jest raczej sprawą teoretyczną, albo czymś „uzupełniającym”, tj. modyfikowaniem drobnych kawałków znaczeń tu i tam, ale generalnie tak się dzieje :-

1) Dostają dużą listę słów kluczowych: kosze prezentowe, tekturowe kosze, kosze na prezenty, kosz upominkowy, kosz do pakowania prezentów.
2) Liczą je.
3) Ważą je na podstawie liczby i lokalizacji. Tj. tytuł, h1, h2, h3, pogrubienie.
4) Podłączają je do rankingu, aby zobaczyć, jak wszystkie są powiązane.

Oznacza to, że jeśli masz najlepsze koszyki, ale nie masz recenzji koszy, nadal możesz oceniać recenzje koszy, ponieważ wiadomo, że to w 90% to samo. Ale to nie znaczy, że nie musisz wspominać o recenzjach koszy, pomagasz lepiej zbudować aktualny obraz, jeśli wymienisz ich mnóstwo.

To, czego już nie robimy, to 50 razy spamowanie „najlepsze kosze”. Nadal chcesz, aby pary słów kluczowych były zagęszczone < 2%, a wycieczki < 1%. Nie jest to trudne, chyba że masz artykuł niskiej jakości. Nie ma kary za posiadanie dziesiątek odmian słowa kluczowego, które ranking rozumie, że jest częścią tego samego tematu, i nie ma kary za pojedyncze słowa kluczowe. Przynajmniej nic w sferze normalności. Może jeśli powiesz „kosze” 1000 razy w artykule zawierającym 2000 słów, tak, dostaniesz karę. Ale nie ma kary za recenzje koszyków, ten świetny kosz, możesz kupić kosze, tanie kosze prezentowe. To wszystko po prostu buduje silne znaczenie tematyczne.

I dowiesz się, jakich słów kluczowych użyć w swoim artykule, analizując konkurentów na stronie 1. Te, które są podobne do Ciebie. Np. jeśli zajmujesz się handlem elektronicznym, porównaj do e-commerce, jeśli prowadzisz działalność informacyjną i masz słabą witrynę, porównaj ze słabymi stronami informacyjnymi na stronie 1.

Intencja nie ma nic wspólnego z tą częścią. Intencją jest, aby próbowali dopasować słowa kluczowe do stron na podstawie wyników ich analizy tematycznej. W przypadku większości słów kluczowych nie ma żadnych magicznych, specjalnych intencji. Magia ostatnich lat polega bardziej na małym podzbiorze zapytań, takich jak „jaguar”. Chcesz kota, czy chcesz samochód? Potrzebujesz informacji o samochodzie? Chcesz filmy z samochodu? itd. Ludzie chcą je wszystkie, więc wszystkie pojawiają się na stronie 1.

Google ma algorytm uczenia maszynowego, który modyfikuje wyniki na podstawie kliknięć na żywo. Pomaga im to lepiej zrozumieć intencje użytkownika, ale w przypadku typowego „Jakie są najlepsze kosze na prezenty” nie ma problemu z intencjami użytkownika.

Buduję relacje w ten sposób zawsze, nic się nie zmieniło, to, co się zmieniło, o czym nikt nie mówi to algorytm i to, jak ludzie wchodzą w interakcję z twoimi stronami/produktami.
Zasadniczo UX i interakcje użytkowników zachęcające ludzi do klikania Twoich treści. Chrome mierzy każdy ruch, więc jest to mapa cieplna (zbieranie danych ze strumienia kliknięć)
Powinieneś przeczytać o strumieniu kliknięć, a zrozumiesz, dlaczego Chrome mówi Google wszystko o zachowaniu użytkowników odwiedzających strony, na których istnieje technologia.

Dlaczego widzę jakąś kategorię rankingową strony bez żadnego tekstu, tylko listę produktów, ale na szczycie tysiąca słów kluczowych tylko tekst + produkt?

Z powodu intencji użytkownika.
Google rozumie, że różne typy wyszukiwań mają różne intencje.
Jeśli szukasz „białe kosze”, nie chcesz czytać o białych koszach. Chcesz dużą stronę sprzedającą wszystkie rodzaje białych koszy.
„kosze”, nie chcesz czytać o recenzjach koszy. Chcesz listę koszy na sprzedaż.
najlepsze kosze”, nigdy nie zobaczysz rankingu stron e-commerce, ponieważ ludzie chcą czytać recenzje.

 

Jeśli nikt nie wie, że istniejesz, nikt nie może od Ciebie kupować, bez względu na to, jak dobre są Twoje produkty lub usługi.

Czy chcesz więcej ruchu?

Cześć, jestem Krzysiek.

Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?

 

24marketing kluczbork

reklama kluczbork