E-commerce się zmienia

To nie czas na promowanie firmy
31 marca, 2020
Marketing internetowy nie umarł jeszcze
20 kwietnia, 2020

E-commerce się zmienia

W tej chwili dla wielu detalistów sytuacja jest trudna. Są lepsze, jeśli już sprzedajesz online, ale nawet wśród firm e-commerce 36% sprzedawców uważa, że ​​COVID-19 będzie miał negatywny wpływ na ich sprzedaż.

Z długoterminowej perspektywy COVID-19 zmienia sposób, w jaki ludzie robią zakupy online. Podczas gdy handel elektroniczny stale się rozwijał przez lata, faktem jest, że przeważająca większość wydatków detalicznych odbywa się offline.

Ale jeśli nie możesz (lub nie chcesz) robić zakupów w zwykłym sklepie, musisz wykazać się kreatywnością.

Najłatwiej jest zauważyć zmianę sposobu myślenia w sklepach detalicznych znajdujących się na pierwszej linii tej pandemii: w sklepach spożywczych. Chociaż internetowe usługi spożywcze istnieją już od jakiegoś czasu, nie zostały powszechnie przyjęte. Większość ludzi nadal po prostu idzie do sklepu spożywczego, gdy czegoś potrzebuje i lubią widzieć, dotykać, trzymać i wąchać jedzenie.

Teraz jednak osobiście odwiedzenie sklepu spożywczego to gra polegająca na zgadywaniu. Znajdziesz to, czego potrzebujesz? Ile sklepów będziesz musiał odwiedzić? Czy wrócisz do domu z koronawirusem?

Aby poradzić sobie z całą tą niepewnością, ludzie zaczęli przenosić swoje zakupy spożywcze w Internecie.

Nawet osoby starsze zaczynają zamawiać artykuły spożywcze i inne towary przez Internet. W końcu dla osób w wieku powyżej 60 lat może to być dosłownie sytuacja „przystosuj się lub zgiń”.
Uczenie się czegoś nowego wymaga dodatkowego wysiłku – nawet jeśli ta nowa rzecz oszczędza czas, wysiłek i pieniądze – więc często nowe lata stają się powszechne. Na przykład smartfony istniały przez ponad dekadę, zanim Apple wprowadził iPhone’a.
W normalnych okolicznościach minęłyby lata, zanim ludzie odkryliby wszystkie możliwości i korzyści oferowane przez e-commerce. Byłoby po prostu zbyt wielkim wysiłkiem, aby zbadać wszystkie ich opcje i wymyślić nowe sposoby działania.

Jednak w przypadku COVID-19 wszyscy zmuszeni są wymyślić sposób robienia zakupów online. Ta wiedza nie zniknie pod koniec tego kryzysu. Zmienia się sposób, w jaki ludzie robią zakupy i – przynajmniej dla firm e-commerce – zmienia się na lepsze.

Potrzebujesz porady? Napisz do mnie

Wniosek

Stawkami marketingu nie są życie ani śmierć, poczucie produktywności i to, że dodajemy światu wartość, jest bardzo znaczące.

Czy chcesz więcej ruchu?

Cześć, jestem Krzysiek.

Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?