Proste sposoby wykorzystania skutecznego opowiadania w treści

Dlaczego potencjalny klient powinien zapłacić za to, o co prosisz?
26 marca, 2020

Proste sposoby wykorzystania skutecznego opowiadania w treści

Zacznij od „Dlaczego”

Zacząć od „dlaczego” oznacza zacząć od emocji – dlaczego robisz to, co robisz? Nikt na dzisiejszym rynku nie robi tego lepiej niż Apple. Nie tylko produkują komputery. Wierzą w przełamanie obecnego stanu rzeczy dzięki pięknym innowacjom i kreatywności, a także okazują swoje przekonania, budując wspaniałe komputery (i telefony).

Kiedy zaczynasz od „dlaczego”, łączysz się z ludźmi na głębszym poziomie, a twoja wiadomość rezonuje z nimi silniej. Nie jesteś już zobiektywizowaną firmą; jesteście bytem, ​​który coś oznacza. Ustalenie „dlaczego” nie jest trudne, ale dostosowanie wiadomości (i produktów) tak, aby zawsze zaczynało się od „dlaczego”. Ale jeśli możesz przyjąć takie podejście, opowiadanie historii będzie o wiele bardziej skuteczne.

Pisz z kontekstem

Jeśli zawsze wydajesz się większy niż życie, ludzie nie będą ci ufać. Ale jeśli dowiedzą się, że przybyliście z podobnego miejsca, tak jak oni, musieliście stawić czoła podobnym zmaganiom i zdołali je przezwyciężyć, połączą się z wami.

Musisz pokazać ludziom, że pochodzisz z tej samej rynny, co oni. Kiedyś bałeś się spotkania biznesowego, publicznego wystąpienia lub dużej firmy, która chce cię agresywnie wykupić. Musisz pokazać kontekst, w którym byłeś „człowiekiem”, aby inni czuli się, jakbyś był jednym z nich.

Zbyt dużo wyobcowania i wyglądania na idealnego po prostu zaszkodzi. Dlatego byłoby naprawdę wspaniale, gdybyś mógł publicznie mówić o swoich „niezręcznych chwilach”. To są chwile, w których zawiodłeś, w taki czy inny sposób, ale wciąż udało ci się wiele nauczyć.

Zarabianie miliona dolarów jest świetne, ale dzielenie się z ludźmi, w jaki sposób udało ci się zgubić, jest jeszcze lepsze. Bycie inspirującym mówcą jest niesamowite, ale dzielenie się z ludźmi, którzy jąkali się przez pięć lat, jest jeszcze lepsze. Posiadanie domu o powierzchni 9 000 metrów kwadratowych sprawia, że ​​czujesz się sukcesem, ale dzielenie się tym, jak mieszkałeś w małym mieszkaniu o powierzchni 50 metrów kwadratowych, czyni cię relacyjnym. Kontekst jest ważny i nie należy o nim zapominać.

Nikt nie dba o wielu; Wszystkim zależy na jednym

Setki tysięcy uchodźców ucieka przed konfliktem w Syrii. Ich domy zostały zniszczone, ich życie wywrócone do góry nogami i zostali zmuszeni do ucieczki z ojczyzny w poszukiwaniu lepszej, bezpieczniejszej i jaśniejszej przyszłości.

Chodzi o to, że nie przejmujemy się tym zbytnio. Naprawdę źle radzimy sobie z dużymi liczbami i nie możemy połączyć się ze 100 000 osób.

Ale historia Ormana, 4-letniego chłopca, który siedzi na gruzach tego, co kiedyś było jego domem w Aleppo, pokryta od stóp do głów prochem i krwią, o oczach zagubionych i pokonanych, nas to obchodzi. Personalizacja tych 100 000 osób w jednym opowiadaniu o jednej osobie, która została wykonana z prawdziwego ciała i krwi, sprawia, że ​​się troszczymy.

Kiedy chcesz dotknąć odbiorców wiadomością, nie skupiaj się na wielu, ponieważ ludzie się tym nie przejmują. Opowiedz historię jednej osoby, która skorzystała z tego, co robisz, a ludzi będzie obchodzić. I co najważniejsze, będą działać.

Pokaż, nie mów

Rozważ sztukę pokazywania zamiast opowiadania. Jesteśmy istotami wizualnymi i postrzegamy świat nie słowami, ale obrazami. Jeśli możesz namalować komuś obraz, opowiadanie historii będzie skuteczne, a ludzie zrozumieją, o czym mówisz.

Wniosek

Jeśli możesz użyć tych czterech elementów opowiadania historii, Twoje treści zostaną wprowadzone w życie poprzez zwiększenie zaangażowania. Te elementy są dość łatwe w użyciu, ale trudne do opanowania. Jak ze wszystkim, musisz ćwiczyć, aby poprawić. Zacznij już dziś i daj nam znać!