Nie wpadaj w pułapkę myślenia, że Twoi obserwatorzy w mediach społecznościowych i subskrybenci wiadomości e-mail to wszystko, czego potrzebujesz, aby mieć udaną kampanię w Czarny piątek i Boże Narodzenie. Pamiętaj, że jest nieskończenie więcej kupujących, którzy Cię nie obserwują i nie ma ich na Twojej liście e-mailowej… A zaniedbanie reklamowania się im jest ogromnym błędem.
Wyświetlanie reklam może wydawać się niepotrzebnym wydatkiem, gdy masz już zniewoloną publiczność. Ale zaufaj mi — są setki tysięcy ludzi, którzy mają oczy szeroko otwarte na ekscytujące okazje z okazji Czarnego Piątku i Świąt Bożego Narodzenia. Kolejną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że Twoi odbiorcy nie należą wyłącznie do Ciebie — najprawdopodobniej szukają też innych ofert.
Praktycznie jedynym sposobem na dotarcie do wystarczającej liczby osób, które sprawią, że świąteczny sklep odniesie ogromny sukces, jest reklama. Tak, oznacza to płacenie za wyświetlanie reklam w mediach społecznościowych lub Google. Ale tak długo, jak Twoje reklamy są dobrze napisane, kuszące i mają silne wezwanie do działania, będzie to niezwykle opłacalny koszt.
Jeśli nigdy wcześniej nie pisałeś reklam, możesz również chcieć wydać trochę więcej na napisanie ich przez profesjonalistę. Wiedzą, jak pisać, aby uzyskać kliknięcia i konwersje! Twoje pieniądze zostaną dobrze wydane.
Czarny piątek i Boże Narodzenie to tylko dwa dni w roku. Ale chociaż ludzie mogą cieszyć się Twoimi ofertami w tym czasie, naprawdę liczy się kontynuacja.
Prawda jest taka, że zwykle nie budujesz lojalnych fanów na swoich produktach. Cokolwiek sprzedajesz, gwarantuję, że znajdziesz je w wielu innych sklepach. Nawet jeśli Twoje rzeczy są wykonane na zamówienie, prawdopodobnie nie jest to całkowicie wyjątkowy produkt lub pomysł.
Co oznacza, że jeśli klienci mają z tobą złe doświadczenia, prawdopodobnie nigdy nie wrócą. Jeśli chcesz odnieść sukces między Czarnymi Piątkami a Świętami Bożego Narodzenia, z pewnością chcesz, aby wracały, gdy nie prowadzisz szalonych promocji.
A to sprowadza się do obsługi klienta. Nie możesz pozwolić sobie na zaniedbanie tego zarówno przez cały czarny piątek, jak i po świętach Bożego Narodzenia. Niezależnie od tego, jak dobre są Twoje produkty, powinieneś spodziewać się co najmniej kilku zwrotów, reklamacji i pytań. W tym miejscu możesz albo stracić ich na zawsze, albo zamienić ich w zwolenników Twojej marki.
Obsługa klienta po zakupie powinna obejmować wiadomości e-mail z potwierdzeniem zakupu, informacje o zwrocie i zwrocie środków, skierowania do kanałów mediów społecznościowych oraz uzyskiwanie informacji zwrotnych na temat procesu. Możesz również chcieć wyprzedzić rzeczy, wysyłając kolejne e-maile z napisem „na podstawie poprzednich zakupów, uważamy, że możesz polubić X”, co może zachęcić ich do zakupu.
Jeśli nikt nie wie, że istniejesz, nikt nie może od Ciebie kupować, bez względu na to, jak dobre są Twoje produkty lub usługi.
Cześć, jestem Krzysiek.
Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?