Jak pisać treści, które konwertują

Dlaczego Google nie pokazuje lepszych wyników
20 sierpnia, 2021
Jakie są najlepsze sposoby na pozycjonowanie strony produktu w Google?
4 stycznia, 2022

Jak pisać treści, które konwertują

Marketing treści to jeden z najgorętszych kanałów marketingowych od lat i nie bez powodu. Daje niesamowity zwrot z inwestycji, a pojedynczy fragment treści, który działa dobrze, może przynosić nowy biznes przez wiele miesięcy po opublikowaniu.

Problem polega na tym, że wielu marketerów treści może wykonać przyzwoitą robotę, aby uzyskać ruch na swoich produktach. Ale jeśli chodzi o uzyskiwanie konwersji i zarabianie na tych samych treściach, nie odnoszą one takiego samego sukcesu.

Skoncentruj się na właściwych słowach kluczowych i intencji wyszukiwania

Brzmi prosto – po prostu znajdź właściwe słowa kluczowe. Ale to naprawdę wszystko. Jako marketerzy treści oczekujemy, że każde słowo kluczowe będzie wielkim hitem, przyciągnie wiele wyświetleń i przyniesie nowe przychody. W rzeczywistości idealne słowo kluczowe musi spełniać następujące kryteria:

Mieć dobrą liczbę wyszukiwań (twój „dobry” może być inny, ale naszym celem jest ponad 1000 wyszukiwań miesięcznie)
Mają niski poziom trudności słowa kluczowego (w naszym przypadku mniej niż 20/100 w Ahrefs)
Mieć zamiar zakupu (ktoś, kto go szuka, prawdopodobnie kupi)

Jeśli zajmujesz się content marketingiem dłużej niż jeden dzień, wiesz, że słowo kluczowe spełniające wszystkie te kryteria jest jak znalezienie jednorożca. Bardzo niewiele osób zaznacza wszystkie trzy pola i w większości przypadków będziesz musiał pójść na kompromis.

Twórz treści dla każdego etapu cyklu sprzedaży

Jak zapewne wiesz, chęć zakupu produktu nie pojawia się w głowach Twoich klientów z dnia na dzień. Każdy klient przechodzi serię wydarzeń, zanim wyciągnie kartę kredytową i jest to typowy lejek sprzedażowy.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoi klienci rzeczywiście dokonają konwersji i zakupu, nie możesz skoncentrować się na tworzeniu treści tylko na dole ścieżki. Innymi słowy, nie możesz po prostu oczekiwać, że dokonają zakupu bez wcześniejszego przejścia przez wcześniejsze etapy.

Mając to na uwadze, słowo kluczowe, o którym właśnie wspomnieliśmy, „zapytanie ofertowe” może nie być idealne do natychmiastowych konwersji. Oczywiście, odwiedzający może nie kupić Twojego produktu, gdy trafi na artykuł zoptymalizowany do tego celu. Ale otrzymają informacje i dowiedzą się więcej na temat ogólnego tematu, a to jest Twoja okazja, aby przejść dalej na ścieżce.

W związku z tym nie każde słowo kluczowe i artykuł nadają się do konwersji. To nie znaczy, że nie powinieneś dla nich pisać – wręcz przeciwnie. Powinieneś napisać treść dla wszystkich etapów lejka sprzedaży, aby Twoi klienci mogli naturalnie przechodzić od jednego elementu do drugiego i ostatecznie dokonać zakupu.

Popraw swoją wewnętrzną strukturę linków

Powszechnie wiadomo, że artykuły, które dobrze radzą sobie w wynikach wyszukiwania, mają dużą liczbę linków, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Z jednej strony linki zewnętrzne pokazują, że w swoich artykułach odwołujesz się do źródeł wysokiej jakości. Z drugiej strony linki wewnętrzne pokazują, że kierujesz czytelników do innych stron w Twojej witrynie, aby mogli znaleźć więcej informacji na tematy, które ich interesują.

Pisząc treść, pamiętaj o dołączeniu odpowiednich linków wewnętrznych do innych artykułów. Twoim celem powinno być dostarczenie większej ilości informacji, ale co ważniejsze, popychanie odwiedzających dalej w dół lejka sprzedaży.

Używaj odpowiednich wezwań do działania

Wezwanie do działania to element numer jeden, który zmienia odwiedzającego w kupującego. Bez względu na to, ile nowych wymyślnych narzędzi marketingowych jest tworzonych każdego dnia, dobre CTA bije na głowę każdą sztuczkę marketingową, którą możesz wykonać.

W każdym typie artykułu potrzebujesz jakiegoś wezwania do działania, zwłaszcza gdy celem artykułu jest uzyskanie natychmiastowych konwersji. W zależności od rodzaju używanego CMS, w rzeczywistości dość łatwo jest skonfigurować CTA, aby automatycznie pojawiały się w treści.

Właściwie używamy tej sztuczki, aby uzyskać CTA na wszystkich naszych blogach, dzięki czemu nawet jeśli ktoś trafi na artykuł, który nie ma bezpośrednio na celu sprzedaży, istnieje szansa, że ​​trafi na stronę docelową.

W przypadku artykułów, które znajdują się na samym dole lejka, a czytelnicy są przygotowani i gotowi do wyciągnięcia karty kredytowej, stosujemy bardziej szczegółowe CTA, które są dostosowane do konkretnego artykułu i odbiorców.

 

Jeśli nikt nie wie, że istniejesz, nikt nie może od Ciebie kupować, bez względu na to, jak dobre są Twoje produkty lub usługi.

Czy chcesz więcej ruchu?

Cześć, jestem Krzysiek.

Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?

 

24marketing kluczbork

reklama kluczbork