Nie wykorzystuj kryzysu

Dlaczego potencjalny klient powinien zapłacić za to, o co prosisz?
26 marca, 2020
Dbaj o klienta, którego już masz
31 marca, 2020

Dotyczy to każdej tragedii lub kryzysu, ale szczególnie ważne jest, aby pamiętać w tym klimacie zmartwień i strachu.

Informuj ludzi. Marki muszą komunikować się w odpowiedzi na kryzys, ponieważ dotyczy to ich działalności. Na przykład powinieneś informować o podejmowanych proaktywnych środkach, zamknięciach sklepów lub aktualizacjach zasad związanych z COVID-19. Chociaż wiadomości te mogą być zapamiętywane w mediach społecznościowych, wnoszą one wartość dodaną do relacji z klientami, ponieważ mają charakter informacyjny.

Nie bądź alarmistą. Ważne jest, aby informować ludzi, ale nie zwiększaj paniki. Uważaj na zbyt dramatyczny język, a także wszelkie dodatkowe informacje, które udostępniasz (np. wiarygodne źródła wiadomości lub porady).

Unikaj przechwalania się. Pamiętaj, że wiele osób nie pracuje w tym czasie i naprawdę się martwi. Domyślnie duch pokory i empatii powinien filtrować wszystko, co mówi Twoja marka w najbliższej przyszłości.

Uważaj na swój ton. Brak „gorącej sprzedaży COVID-19!” lub inne nietaktowne wiadomości.

Nawet jeśli komunikacja nie jest obraźliwa, nadal można ją postrzegać jako brak pojęcia i niezgodna z bieżącymi wydarzeniami i prawdziwą sytuacją.

We wszystkim, co robimy, kontekst ma znaczenie. Poza podstawowymi działaniami podejmowanymi w celu ochrony pracowników i firm w czasie kryzysu marki mogą albo pomóc, albo utrudnić nasze wspólne doświadczenie. Kiedy więc moment kulturowy zmienia się tak dramatycznie, jak w przypadku COVID-19, ważne jest, aby marki rozwiązały ten problem z wyczuciem, empatią i uważnym marketingiem.

Jeśli chodzi o bieżące i planowane kampanie, zespoły marketingowe stoją przed wyjątkowymi wyzwaniami w czasie kryzysu. Przydatne może być podzielenie się naszymi ogólnymi wytycznymi dotyczącymi protokołu marketingowego w tych trudnych czasach.

Jak robić empatyczny marketing podczas kryzysu

Chociaż każda marka jest inna, postrzegamy to jako podstawowy plan działania, który może pomóc markom każdej wielkości dokonać właściwego wyboru i uniknąć poważnych błędów.

Oczywiście, zawsze jesteśmy otwarci na więcej pomysłów na to, jak starannie przemyśleć wrażliwe czasy. Jeśli masz więcej wskazówek lub myśli, podziel się nimi w komentarzach. W przeciwnym razie mamy nadzieję, że te wskazówki okażą się pomocne.

Pamiętaj: Kwarantanna nie będzie trwała wiecznie

Nie spekulujemy zbytnio o tym, kiedy nadejdzie „koniec” tego okresu, ale według wszelkich wskazówek spodziewamy się, że w tym roku wyjdziemy z kwarantanny. Zachęcamy do przygotowania się do tej przemyślanej sytuacji

Osobista marka to TY.

To kim jesteś. To jest to, za czym stoisz. To twój cel, twoja historia, twoja wizja, twoja intencja, twój wielki cel końcowy. Zrób to dobrze, a ludzie będą mówić o Tobie rzeczy, które pasują do Twojej marki, gdy nie ma Cię w pokoju.

Wniosek

Stawkami marketingu nie są życie ani śmierć, poczucie produktywności i to, że dodajemy światu wartość, jest bardzo znaczące.