W czasach spowolnienia gospodarczego ograniczamy retencję. Jest to logiczna strategia – pozyskanie nowego klienta jest droższe niż utrzymanie obecnego, a dbanie o bazę klientów pozwala utrzymać stały wzrost.
Twój produkt będzie musiał udźwignąć ciężar zespołów zorientowanych na klienta.
Równowaga stanowi wyzwanie, aby zadowolić każdego klienta – nawet bez dodatkowych komplikacji związanych z pogorszeniem koniunktury gospodarczej. Istnieją sposoby na wykorzystanie swojego produktu, aby zapewnić, że tworzysz doświadczenie, które przyniesie korzyści użytkownikom jako całości, a nie tylko najgłośniejszym głosom.
To, co stanowi „szczęśliwego” klienta, różni się w zależności od produktu firmy. Zapewnienie klientom i użytkownikom końcowym szerokich możliwości komunikowania się z Tobą, czy to poprzez ankiety, pomaga dopracować to, co naprawdę ważne.
Zadowoleni klienci nie będą tacy długo, jeśli nie zapewnisz im konkretnej wartości. W trudniejszych czasach finansowych firmy będą szukały sposobów na ograniczenie wydatków.
Zdolność udowodnienia swojego wpływu na wynik finansowy firmy może pomóc Ci dokonać cięcia. Wiedza na temat tego, co jest cenne dla klientów i ich realizacja działa również na dwa sposoby – zachowuje obecnych klientów i sprawia, że warto się przestawić dla nowych klientów.
Wielu z nas już odczuwa napływ stresu, przechodząc na bardziej zdalny styl pracy na dużą skalę. Harmonogramy są zagrożone, obowiązki są przesunięte. Teraz bardziej niż kiedykolwiek musimy móc polegać na produktach, z których korzystamy na co dzień.
Stawkami marketingu nie są życie ani śmierć, poczucie produktywności i to, że dodajemy światu wartość, jest bardzo znaczące.