Najpierw najważniejsze rzeczy; kiedy zaczynasz swój projekt, myśl o swojej niszowej stronie internetowej jak o pewnym mieczu samurajskim – chcesz zachować oryginalną specyfikację, nie chcesz jej nadmiernie komplikować ani zamieniać w coś innego, ale włóż w to wszystko, co masz. Chcesz, aby to proste metalowe ostrze było najsilniejszym i najpotężniejszym ostrzem, jakie możesz zbudować.
Jaka naprawdę musi być niszowa witryna, aby odnieść sukces – czy to oznacza jego małą, podstawową, „szybką”, zawartość słów. NIE. Kiedy myślisz o JAKOŚCI swojej niszowej witryny, możesz myśleć jak autorytatywny twórca witryn, ale kiedy myślisz o zakresie, wielkości i skali swojej witryny, możesz myśleć jak konstruktor niszowych witryn. Nie dajcie się jednak zmylić i zbudujcie kiepską, 10-stronicową witrynę z 10 słowami kluczowymi i kilkoma długimi ogonami.
Poza tym chcesz z tego żyć, prawda? Więc nie myśl o zbudowaniu strony internetowej w ciągu kilku dni, outsourcingu całej treści, ponieważ jest to łatwiejsze i tańsze. Zamiast tego pomyśl o tym, jakbyś robił od 9 do 17, gdy pracujesz na tej stronie. Zainwestuj w to jak najwięcej czasu. Ludzie, z którymi konkurujesz, właśnie to robią; często mają zespoły pracowników, które pracują cały dzień z dokładnie tym samym celem co Ty, więc jeśli chcesz zarabiać na tym w pełnym wymiarze godzin, musisz włożyć taki sam wysiłek, jak gdybyś pracował dzień w dzień, cały dzień, każdego dnia. Jeśli uważasz, że jest to łatwe, to nie jest dla Ciebie.
Czym jest rynek niszowy?
Rynek niszowy to mały, wyspecjalizowany rynek, odnoszący się do podzbioru populacji o określonych potrzebach i wymaganiach.
Słowo „nisza” pochodzi od francuskiego słowa „nicher”, które oznacza „przytulać się” lub „ukrywać”.
Są one bardzo popularne, ponieważ pozwalają firmom dotrzeć do mniejszych grup osób o szczególnych zainteresowaniach, potrzebach lub problemach, które mogą nie zostać rozwiązane przez konkurencyjne produkty lub usługi.
Rynki niszowe są tworzone przez rozdzielenie rynku na mniejsze segmenty i ukierunkowanie na te segmenty za pomocą określonych produktów i usług, które mogą być tworzone przez segmentację geograficzną, demograficzną, psychograficzną lub behawioralną.
Mikronisze to najnowszy trend w marketingu internetowym, ponieważ są małe i mają bardzo specyficzne tematy, wokół których możesz tworzyć treści jako bloger, a następnie promować je do BARDZO określonej grupy odbiorców.
Mikronisze mogą być wykorzystywane w każdym rodzaju działalności, od sklepów internetowych po blogerów, i sprawdzają się zarówno w przypadku firm tradycyjnych, jak i internetowych.
Mikronisze mogą być bardzo opłacalne, ponieważ są łatwiejsze do ukierunkowania i ogólnie mniej konkurencyjne niż szersze nisze.
Mają również potencjał do wyższych współczynników konwersji, ponieważ nie musisz tracić czasu na wyjaśnianie, o czym jest Twoja witryna, gdy ktoś na nią ląduje.
Przejdźmy do pierwszego kroku – wybrania swojej niszy. Wszyscy to mówią; znajdź coś, co Cię interesuje. Powiem coś tylko trochę innego; znajdź coś, czym MOŻESZ ZAINTERESOWAĆ. Dlaczego to mówię? Ponieważ szukanie czegoś, co cię interesuje, jest trochę pułapką; wszyscy jesteśmy marketerami, wszyscy jesteśmy komputerowcami, lubimy technologię, lubimy zarabiać pieniądze w Internecie itp. Odkryłem, że jeśli szukam tematów, które mnie interesują, to zwykle jest to to samo, co wszyscy inni i konkurencja jest szalona.
Podobnie, jeśli spróbujesz zbudować witrynę skoncentrowaną na temacie, którego nienawidzisz, będzie to naprawdę trudne zadanie. Więc szukałbym środka; musisz znaleźć niszę, która ma wielu kupujących, taką, która nie jest zbyt popularna wśród marketerów internetowych, ale którą możesz jakoś zainteresować; nawet jeśli to trochę uciążliwe.
Możesz przeprowadzić burzę mózgów – pomyśl o produktach, które masz w domu, pomyśl o produktach, które są sprzedawane w pobliskich sklepach, pomyśl o codziennym życiu i tym, co kupujesz, czego używasz, co kupują ludzie wokół ciebie itp. Istnieją miliony rzeczy, których ludzie potrzebują i używają każdego dnia, wokół których można zbudować stronę internetową.
Upewnij się, że mocno skoncentrujesz się na kwestiach „rozwiązywania problemów”, rzeczach, z którymi ludzie się zmagają, czujesz, że masz wiedzę i doświadczenie, aby im pomóc.
Gdy pomyślisz o kilku potencjalnych niszach, które Twoim zdaniem będą atrakcyjne dla dużej publiczności i którymi możesz się zainteresować, następnym krokiem jest sprawdzenie konkurencji. Nie spiesz się, aby przeszukać niszę w Google i sprawdzić najpopularniejsze witryny. Nie szukaj na Amazon i Wikipedii, szukaj innych witryn, które są twoją bezpośrednią konkurencją – spójrz na rodzaje witryn, które chcesz zbudować. Nie ma znaczenia, czy te witryny są większe niż Twoje, czy też są witrynami autorytetu. Po prostu chcesz znaleźć witryny, które dominują w tej niszy; są to ci, z którymi będziesz rywalizować, a także te, które zawierają ważne informacje, które pomogą ci w twoim dążeniu.
Zwróć uwagę, że używam słowa „Tematy” w tym nagłówku, a nie słów kluczowych. Powiedziałbym, że całkowicie zapomnij o słowach kluczowych. To kolejny błąd, który popełniłem w przeszłości – napiszę artykuł o „niebieskich widżetach”, ponieważ ten termin ma 2500 wyszukiwań miesięcznie i ma niską konkurencję. Duży błąd. Całkowicie zapomnij o kierowaniu na poszczególne słowa kluczowe i pomyśl o kierowaniu na tematy. Twoja liczba słów kluczowych dla każdego artykułu powinna wynosić 400-500. Zgadza się i dlatego nie chcesz myśleć o kierowaniu na słowo kluczowe lub słowo kluczowe i 10 długich ogonów. Chcesz myśleć DUŻO, jeśli chodzi o Twoje artykuły, tematy i treści.
Tak myśli teraz Google; szukają treści, które obejmują pełne spektrum tematu, kompleksowo. W ten sposób rozróżniają one gównianą treść od artykułu o wysokiej jakości, który został zbadany.
Mając to na uwadze, chcesz wybrać lub znaleźć powiedzmy 10 tematów w wybranej niszy, a następnie dla każdego tematu. Na przykład, jeśli twoją niszą są ekspresy do kawy, możesz wybrać takie tematy, jak przygotowanie idealnej kawy, jak wyczyścić ekspres do kawy, czy kawa jest dla ciebie dobra itp.
Kiedy wybierasz te tematy, musisz je wyszukać w Google, zobaczyć, które witryny są obecnie w rankingu, a następnie spojrzeć na treść, którą napisali.
Nieocenionym narzędziem jest tutaj ahrefs. Za pomocą tego narzędzia możesz przejrzeć artykuły rankingowe i dowiedzieć się, na ile terminów pozycjonowana jest treść, a także jaki ruch generują. Chcesz znaleźć tematy, w których najwyższy wynik jest w rankingu dla 400-500 organicznych słów kluczowych i w rezultacie uzyskujesz 1k-10k ruchu. Może się okazać, że często wszystkie te słowa kluczowe mają liczbę wyszukiwań 50-100, a jeśli przyjmiesz inne podejście, możesz je całkowicie ominąć. Ale biorąc wszystkie te longtaile razem (wszystkie są oceniane według jednej strony treści), temat staje się bardzo lukratywny.
Nie spiesz się z tym etapem i nie zatrzymuj się, dopóki nie będziesz mieć co najmniej 10 tematów, w których wynik numer 1 ma 400-500 słów kluczowych w organicznym rankingu i 1k-10k ruchu organicznego. Również chcesz zacząć budować zrozumienie swojej konkurencji. Powinieneś zobaczyć zwykłych gigantów, takich jak wikipedia, amazon i inne niszowe. Powinieneś także zacząć widzieć witryny, które pojawiają się cały czas – witryny niszowe i autorytetowe, które dominują w niszy, ale te, które robią to samo, co Ty – a kiedy wybierasz tematy, chcesz zobaczyć te niszowe i autorytetowe miejsca dominujące, w przeciwieństwie do gigantów, takich jak amazon.
Chcesz również spojrzeć na linki zwrotne i domeny odsyłające do artykułów, które zajmują pierwsze miejsce w rankingu dla każdego tematu; powinieneś szukać stron z 0-500 linkami zwrotnymi i 10-20 domenami odsyłającymi. Zakładając, że nie będą zbyt trudne do pokonania. Ale nie myśl o tym zbyt wiele, wiemy, że jeśli chodzi o linki zwrotne, możemy pomyśleć o jakości nad ilością.
Na koniec zastanów się dokładnie nad wybranymi tematami; powinieneś być w stanie napisać 5k-10k treści na każdy temat. Jeśli wyszukasz temat i zobaczysz ten sam ranking strony, co w poprzednim temacie, oznacza to, że jest on zbyt blisko powiązany; Googel postrzega to jako jeden temat.
Chcesz również, aby były powiązane na tyle blisko, aby można było powiązać między tematami; ponieważ wiemy, że linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważne, jeśli chodzi o SEO.
Nie popełnij błędu, to jest najważniejsza część całego projektu. Po prostu nie możesz brać tego zbyt poważnie. Nie zamawiaj treści o wartości 5 pln/100 słów. To nie wystarczy. Musisz albo sam napisać tę treść, albo musisz znaleźć pisarza, który naprawdę poświęci czas na szczegółowe zbadanie twoich treści – poważne szczegóły. Pomyśl o tym; chcesz, aby Twoje treści w PEŁNI obejmowały temat. Chcesz, aby Twoja treść była wystarczająco obszerna, aby Google mógł z radością uszeregować ten pojedynczy artykuł dla setek i setek słów kluczowych. Może nawet tysiące.
Nie martw się też o to, jak długo treść pochodzi od konkurencji. Im dłużej tym lepiej dla Ciebie; w zasadzie tak długo, jak można to zrobić. Chcesz przeczytać każdy z 10 najlepszych wyników dla dowolnego słowa kluczowego, które doprowadziło Cię do tego konkretnego tematu. następnie chcesz wymienić 10-15 kluczowych obszarów w tym temacie, które są istotne. Na przykład, jeśli piszesz o „korzyściach zdrowotnych kawy”, twoimi kluczowymi obszarami mogą być różne składniki odżywcze zawarte w kawie, szczegóły dotyczące każdego z tych składników odżywczych, jakie obszary ciała wchłaniają kawę po jej wypiciu i jakie ma to skutki na tych obszarach. Różne odczucia, jakie ludzie czerpią z kawy i czy są dobrzy, źli czy obojętni. W każdym z tych kluczowych obszarów powinny znajdować się fragmenty informacji, które często się pojawiają; chcesz je również uwzględnić.
Powinieneś także zwracać uwagę na rzeczy, które nie są dobrze uwzględnione w najlepszych witrynach rankingowych. Jeśli znajdziesz obszary, które wszyscy wydają się pomijać, lub w których występują sprzeczne informacje, a nawet lepiej, gdzie widzisz wiele witryn cytujących podobne źródła, możesz szczegółowo zbadać ten obszar. Idealnie byłoby, gdybyś oderwał się od obszarów badań, w których zaczynasz widzieć zupełnie inne strony internetowe; w ten sposób wnosisz nowe i unikalne informacje do tematu, którego nikt inny obecnie nie porusza, i to jest miejsce, w którym możesz dodać prawdziwą wartość.
Po wykonaniu tych wszystkich czynności otrzymasz notatki z badań. To nie twój artykuł. Na tym etapie zdecydowanie powinieneś mieć kilka tysięcy słów treści, które obejmują każdy możliwy aspekt tego tematu. Teraz możesz to napisać, sprawić, by wyglądało ładnie, było interesujące do czytania. Ale upewnij się, że jest wyczerpujący. im bardziej wszechstronny, tym lepiej.
Powtórz tę samą procedurę dla wszystkich 10 tematów i umieść w niej wszystko, co masz. Pomyśl o tym w ten sposób; pomyśl o swoich konkurentach, gdy piszą te treści i szukają informacji w Google, cóż, chcesz, aby Twój artykuł był tak dobry, aby obejmował ten temat tak kompleksowo, że TWÓJ ARTYKUŁ jest tym, który jest przeszukiwany i znajdowany przez konkurencji, a zawarte w niej informacje są wykorzystywane w ramach ich badań. To tam wrócę do trudnych do znalezienia informacji, których nikt inny nie obejmuje, to jest to, co chcesz uwzględnić, ponieważ to dodaje wartości.
Czas potrzebny na napisanie tej treści będzie różny dla każdego. Ale mogę Wam powiedzieć, że napisanie tak dobrze zbadanego materiału zajmuje mi kilka tygodni. Jeśli poświęcisz czas, opłaci się to 10-krotnie. Ponadto, jeśli poświęcasz trochę czasu i wysiłku na treść, dbasz również o czynnik czasu i pozwalasz swojej witrynie na wejście, zanim zaczniesz pracować z SEO poza stroną.
Utrzymuj prostą witrynę. Potrzebujesz ładnego, prostego, szybkiego motywu i chcesz ustrukturyzować swoją witrynę tak, aby była łatwa w nawigacji, z treścią wyraźnie podzieloną na poszczególne sekcje i połączoną w odpowiednich miejscach. Zastanów się tutaj nad dwiema rzeczami – po pierwsze, jeśli odwiedzający odwiedza Twoją witrynę i dotyczy Kawy, chcesz, aby nawigacja była dla niego logiczna i łatwa. Możesz więc mieć 5 nagłówków – Ekspresy do kawy, Ziarna kawy, Korzyści zdrowotne, Poradniki dotyczące picia. Chcesz również inteligentnie połączyć swoje treści; pomyśl o odwiedzających, którzy zazwyczaj trafiają na podstronę w Twojej witrynie. Na przykład mogą trafić na stronę poświęconą różnym rodzajom ziaren kawy. Chcesz mieć pewność, że reszta informacji w Twojej witrynie jest dla nich łatwo dostępna, jeśli to konieczne. Na przykład chcesz umieścić link do swojej strony o ekspresach do kawy od ziaren do filiżanek; ponieważ z pewnością byłoby to istotne dla kogoś, kto szuka informacji na temat ziaren kawy.
Jest to dobre nie tylko dla odwiedzających, ale także dla Google, ponieważ korzystają oni z tych wewnętrznych linków, aby lepiej zrozumieć tematy, które poruszasz w swoich treściach, oraz ich wzajemne powiązania.
To wszystko na etapie budowy; kluczem jest tutaj prostota. Nie komplikuj tego zbytnio i nie poświęcaj na to zbyt wiele czasu ani zasobów; wszystko to powinno dotyczyć treści i budowania linków.
Więc pozostawiłeś swoją witrynę na 5-6 miesięcy. Moim zdaniem to minimum. zanim zaczniesz budować jakiekolwiek linki. Powiem również, że jeśli zrobiłeś wszystko poprawnie, powinieneś zacząć widzieć niektóre rankingi i ruch z samych treści, do tego momentu. Jeśli nie, wróć i sprawdź zawartość, ponieważ nie zrobiłeś tego dobrze.
Teraz nadszedł czas, aby zbudować kilka linków zwrotnych, ale hej, nie myśl o ilości. W ogóle o tym nie myśl. Nie myśl też o anchorach w dopasowaniu ścisłym i linkach kontekstowych, aby zachować równowagę profilu tekstu kotwicy. Nie.
Linki, które chcesz zbudować –
Linki na ODPOWIEDNICH witrynach
Posty gości
Zasięg ręczny
PBN będące własnością prywatną
Subskrypcyjne PBN
I szczerze, nie mogę tego wystarczająco powiedzieć; pomyśl o jakości tych linków. Chcesz pomyśleć o tych czynnikach podczas budowania tych linków –
Wysoka jakość i trafna treść
Witryny, które są wyłącznie związane z Twoją szerszą niszą
Witryny z dobrej jakości domenami odsyłającymi
Witryny z ruchem
Witryny, które pojawiają się w wynikach dla wybranej niszy
Witryny, które NIE są śmiertelnie spamowane treściami na różne tematy
Powinieneś także zadbać o to, by tekst linku był naprawdę zróżnicowany. Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że nawet nie myśl o „mówieniu Google, o czym jest twoja treść” za pomocą tekstu kotwicy. To twoja treść powinna tutaj mówić. Twoja treść powinna być tak skoncentrowana na temacie i jego słowach kluczowych, powinna wyglądać jak ten facet z najpopularniejszych rozmów telefonicznych, którego po prostu nie możesz ominąć.
Zakotwicz tekst do marki, samego adresu URL, tytułu strony, ogólnego, bardzo szerokiego i kilku długich ogonów. Szczerze mówiąc, oprzyj się pokusie wrzucenia dokładnych odpowiedników w linkach, w przeciwnym razie, zanim się zorientujesz, właśnie dałeś Google dużą czerwoną flagę ostrzegawczą o swoich zamiarach. Google doskonale wie, o czym są Twoje treści, a jeśli zobaczy również wiarygodne witryny z linkami do tych treści, jesteś złoty. Koniec opowieści.
Postępuj zgodnie, a Twoja niszowa witryna będzie działać, rankingować i przynosić zasłużone prowizje partnerskie w mgnieniu oka. Właściwie to zajmie trochę czasu, zajmie to cholernie dużo wysiłku i nie będzie to spacer po parku. Taka jest prawda. Ale kiedy już masz te błyskawicznie unikalne liczby odwiedzających i zyski w panelu afiliacyjnym, to wszystko będzie tego warte.
Jeśli nikt nie wie, że istniejesz, nikt nie może od Ciebie kupować, bez względu na to, jak dobre są Twoje produkty lub usługi.
Cześć, jestem Krzysiek.
Jestem zdeterminowany, aby mój biznes się rozwijał.
Moje pytanie brzmi: czy będzie to także TWÓJ BIZNES?